Vi använder ett automatiskt talsvarssystem.

När du ringt till oss uppmanas du att knappa in ditt telefonnummer, eller tala in ett meddelande. Du får sedan ett besked om ungefär vilken tid vi kan ringa upp dig. Har du ingen knapptelefon går det bra att tala in ett meddelande.

Sjuksköterskor i telefonrådgivningen gör en bedömning av dina besvär.

Beroende på vilka besvär du har kan du få råd om egenvård, eller en bokad tid hos någon av våra läkare.

Om sjuksköterskorna i telefonrådgivningen bedömer att du behöver träffa en läkare, ska du få tid för besök inom sju dagar.

Bedöms du ha akuta besvär är vår ambition att du ska få tid samma dag.

Telefoninstruktioner

Du kommer att få följande knappval:

1. Rådgivning, tidsbokning till läkare och receptförnyelse.

3. Lämna återbud

 

4. Tjänsteärende inom vårdinrättningar.

5. Höra meddelandet igen.

Du kan även tala in ett meddelande, det gör du efter meddelandets slut och det har kommit en ton.

Priser

Läkarbesök: 200 kr

Sjuksköterske / undersköterskebesök: 100 kr

Frikort gäller

Vid uteblivet besök eller besök avbokat mindre än

24 timmar, gäller inte frikort, och besöket måste

betalas enligt gällande prislista.

Vid akuta ärenden, ring 112

När Hälsocentralen Akka är stängd, hänvisas patienterna till Närakuten på Handens sjukhus:

telefonnummer: 08 - 606 12 55

Måndag - Fredag kl. 17-22

Lördag - Söndag kl. 08-22

 

Övriga tider hänvisas patienterna till

1177 vårdguiden dygnet runt.

 

Du kan även kontakta oss via

www. 1177.se/Stockholm/Tema/E-tjanster/

 

Webtidbok finns via 1177 vårdguiden,

till läkare för akuta besvär med öron, näs eller halsinfektioner

 

 

 

Telefonrådgivning /Boka läkarbesök

Måndag-Fredag kl. 08 - 17

(ej röda dagar)

Tel: 08 - 500 731 00

 

 

Hälsocentralen Akka

Hälsocentralen Akka © 2015

Vi reserverar oss för eventuella informationsfel.